برنامه نویسی ربات تلگرام
این روز ها فعالیت در شبکه های اجتماعی جزو واجبات هر کسب و کاری شده؛ تلگرام نیز یکی از این شبکه های اجتماعی است که فعالیت در آن می تواند برای کسب و کار شما مناسب باشد.
مثلا داشتن یک کانال تلگرامی و گذاشتن اطلاع رسانی و یا موارد این چنینی درباره کسب و کار شما می تواند باعث شود که کاربران و خریداران شما همیشه مطلع تغییرات شما باشند.
آما تلگرام که فقط کانال و گروه نیست! برای برخی از کسب و کار ها می توان ربات های تلگرامی هم نوشت؛ مثلا اگر یک سایت فروشگاهی داشته باشید؛ نمی خواید یک نسخه کوچک و جمع جورم توی تلگرام داشته باشید؟ مثلا محصولات خودتونو داخل تلگرام هم بفروشید.
به این صورت که محصولات رو درون ربات وارد کنید؛ کاربرانی که از هر طریقی به ربات شما میرسند را مجاب به خرید محصولات خود کنید.
مخصوصا با آپدیت جدید تلگرام که از این به بعد میشه ربات های گرافیکی تر ساخت؛ می توان گفت امکانات برای ربات های فروشگاهی و تلگرامی بیشتر شده.
حالا به این نوع کسب و کار که مثال آن یک فروشگاه تلگرامی است دقت کنید:
فرض می کنیم که یک فروشگاه فروش لپ تاپ استوک داریم؛ ما تا الان فقط روی کانال تلگرامی خودمون و بعد از مدتی روی یک سایت تمرکز داشتیم.
حالا ما می خوایم فروش خودمون رو گسترش بدیم؛ می خوایم ی سری بازاریاب یا حتی تبلیغاتی برای فروش بیشتر جذب کنیم، می خواهیم تبلیغات در بستر تلگرام باشه؛ اما آمار مناسبی از ورودی هامون لازم داریم …
در این صورت ما باید یک ربات تلگرامی داشته باشیم؛ اینطوری با گذاشتن لینک زیرمجموعه گیری یا رفرال از تلگرام می تونیم بفهمیم که دقیقا ورودی ها از کجا و چطوری صورت گرفته.
مثلا شما ده کارمند استخدام می کنید و می خواهید بفهمید که هر کدام چه تعداد فروش داشته اند؛ خب با این قضیه و لینک مستقیم به ربات تلگرامی شما می توانید بفهمید هر بازاریاب چه تعداد فروش در این ماه داشته؛ حتی اگر بخوایم پا را فراتر از این بذاریم؛ می تونیم یک پنل مدیریتی تحت وب هم برای آن درست کنیم که شما بتونید گزارش کاملی از رفتار کاربران و بازاریابان داشته باشید، می تونید تعداد فروش های خودتونو بر اساس تفکیک های ربات دریافت کنید؛ یا حتی اگر بخواید برای بازاریابی پاداشی به جهت فروش هایش در نظر بگیرید با کمک این پنل می توانید این کار را انجام دهید.
ربات تلگرامی مناسب چه کسب و کار هایی است؟
تصمیم این موضوع با ما نیست! شما باید تصمیم بگیرید که آیا ساخت ربات تلگرامی بدرد کار شما می خورد یا خیر؟ یکی از عجیب ترین مواردی که ما بهش برخورد کرده بودیم؛ ربات تلگرامی سفارش نان بود!!!!!!!! بله … سفارش نان :)
یک نونوایی نسبتا شیک در یکی از مناطق تهران به جهت راحتی مشتریان خود، سفارش یک ربات تلگرامی صف و خرید نان را به ما داد. کاری که باید در این ربات انجام می شد این بود که کاربر وارد ربات می شد؛ در صورتی که قصد داشت در ساعت خاصی در نانوایی حاضر شود باید حساب کاربری خود را شارژ می کرد (پرداخت مستقیم پول) و سپس ساعت و تعداد مورد نیاز نان و نوع آن را انتخاب می کرد؛ سپس در ساعت مقرر در نانوایی حاضر می شد و بدون انتظار در صف طولانی سفارش رو تحویل میگرفت.
زمانی که داشتیم این ربات را می نوشتیم از این کار بسیار لذت بردیم. چون ایده بسیار زیبا و جالبی بود. به جز این امکان؛ امکان دیگری بود که اگر شخصی نمی توانست به نانوایی مراجعه کند؛ با پرداخت هزینه ای بابت پیک و کارمزد نانوایی آن را برای او در ساعت مقرر شده توسط پیک شخصی خودشان ارسال می کردند. این نانوایی بعده ها از ما درخواست یک سایت و اپلیکیشن و متصل کردن تمام این پلتفرم ها از طریق API به یکدیگر کرد؛ کسب و کار آنها با این ربات تلگرامی فوق العاده بهتر شده بود و ما می توانستیم این تغییرات را به چشم ببینیم و لذت ببریم؛ چرا که رشد کسب و کار هایی که توسط ما راه اندازی شده یکی از بهترین اتفاقاتی است که می توانیم آن را تجربه کنیم.
بخاطر همین هست که ما نمی توانیم بگوییم ساخت ربات تلگرامی مناسب شما است یا نه!؟ شما باید ببینید باتوجه به برنامه ای که چیده اید، آیا ربات تلگرامی می تواند کمکی به کسب و کار شما بکند یا خیر؟ البته می توانید به جهت دریافت مشاوره با تیم نانو دیزاین تماس بگیرید و درباره این موضوع از ما هم درخواست مشاوره کنید. با این حال تصمیم نهایی همیشه بر عهده خود مشتری است و ما تصمیم گیرنده نهایی نیستیم.
تماس با ما