سئو وب سایت
اگر بخواهیم خیلی کوتاه درباره سئو توضیح دهیم؛ اینطور باید بگوییم که SEO تشکیل شده از قوانین موتور جستجو هست که اگر آن ها را رعایت کنید سایت شما تبدیل به یک سایت معتبر در سرچ های موتور جستجو می شود.
چرا اسم گوگل رو نمیبریم؟ وقتی میگیم موتور های جستجو منظورمون تمام موتور های جستجو مثل بینگ و یاهو و ... نیز است.
اما از اونجایی که بیشتر از 85 درصد ورودی های سایت از گوگل است؛ پس ما هم بیشتر روی گوگل تمرکز می کنیم.
سئو از چه بخش هایی تشکیل شده است؟
سئو از دو بخش داخلی(سئو آن پیج) و خارجی(سئو آف پیج) تشکیل شده است.
بسیاری از کارشناسان سئو معتقدند که سئوی خارجی مهم تر از سئوی داخلی است؛ اما در اصل (طبق تجربه شخصی متخصصین سئوی ما) سئوی داخلی بسیار بسیار مهم تر است، فرض کنید شما صاحب یک ساختمان قدیمی هستید؛ قصد دارید بازسازی انجام دهید، حال اگر بودجه شما محدود باشد و فقط بین بازسازی خارجی و داخلی یکی را بخواهید انتخاب کنید؛ کدام را انتخاب می کنید؟
اگر بازسازی خارجی را انتخاب کنید، ساختمان از بیرون زیبا می شود؛ اما هروقت داخل یکی از واحد ها زندگی کنید نمی توانید به دلیل قدیمی بودن آن از زندگی در آن لذت ببرید؛ به نظر شما عقلانی است که بیرون ساختمان را بازسازی کنید در حالی که داخل ساختمان قدیمی و زشت است؟ اگر بخواهید مهمانی بگیرید که دیگر نمی شود آبروداری کرد.
این یک مثال بود؛ توی موضوع سئو این موضوع بیشتر به چشم میاد، اگر سئوی داخلی سایت را به درستی انجام ندهید، صد هم سئوی خارجی را کار کنید تاثیری توی ورودی شما نخواهد داشت.
فرض کنید شما می خواهید توی کلمه کلیدی مد نظر خود که تعمیر برد های تلویزیونی است بیاید بالا؛ اگر درون سایت خود به درستی از این کلمه کلیدی استفاده نکرده باشید؛ چطور توقع دارید که گوگل بتواند از عالم غیب به کلمه کلیدی مدنظر شما برسد؟
سئوی داخلی چیست؟
حالا متوجه شدید که چرا می گوییم سئوی داخلی بسیار مهم هست؟ درباره سئوی داخلی این یکی از کوچک ترین مسائلی است که باید رعایت کنید؛ برای هر مقاله که مینویسید باید خلاصه نویسی آن را در حد حداکثر 150 حرف دنبال کنید. از تگ نویسی مناسب استفاده کنید، باید به تعدادی از صفحات داخلی خود لینک دهید؛ البته باید توجه داشته باشید که لینک دهی به صفحات داخلی نباید غیرمتبط باشد؛ اگر شما یک مقاله دارید که درباره غذای گربه صحبت می کنید؛ یک دفعه بیاید لینک بدهید به صفحه ای با عنوان خرید تلویزیون برند فلان؛ خب مسلما نه تنها تاثیر مثبت نخواهد داشت؛ بلکه فوق العاده تاثیر منفی ای هم خواهد داشت.
فکر نکنید که گوگل متوجه متحوای شما نمی شود، ربات های گوگل به راحتی می توانند به محتوای شما امتیاز دهند؛ برخی مسائل کوچک باعث می شود امتیاز صفحات داخلی شما پایین یا بالا برود؛ اما تا حالا فکر کردید اگر امتیاز شما بیش از حد پایین بیاید چه اتفاقاتی رخ می دهد؟
اولین اتفاقی که میوفتد؛ این است که اگر صفحه (یا مقاله) امتیاز کافی نداشته باشد، توسط گوگل ایندکس نمی شود، اگر ایندکس شود پس از مدتی به پایین ترین صفحات سقوط می کند و یا به بلک لیست گوگل اضافه می شود و دیگر آن صفحه در نتایج گوگل نمایش داده نمی شود.
اتفاق بدتر از این که ما دوست داریم هیچ وقت اتفاق نیوفتد؛ این است که اگر امتیاز دامنه شما به طور کلی پایین بیاید، امکان دارد سایت شما به طور کامل پنالتی شود؛ پنالتی چیست؟ اگر گوگل تمامی صفحات سایت شما را به طوری که دیگر هیچ صفحه ای ایندکس نشود و صفحات ایندکس شده نیز پس از مدتی به طور کامل حذف شوند؛ پنالتی می گوییم.
اگر سایتتون پنالتی بشه دیگه مهم نیست چقدر خرج کردید، بای ...
وقتی از یک متخصص بخواهید که سایت شما را سئو کند؛ در اولین مرحله او باید سایت و اجزای داخلی آن را بررسی کند، لازم نیست که تمامی صفحات را بررسی کند؛ احتمالا صفحات مهم و چند مقاله و مطلب را بررسی کند به جواب خود خواهد رسید.
در صورتی که سایت شما از نظر سئوی داخلی دارای مشکل باشد؛ باید اول مشکلات داخلی سایت رفع شده و پس از گذشت یک مدت (حدودا بین 1 هفته تا 1 ماه) منتظر ماند تا این تغییرات در موتور جستجوگر ثبت شود؛ هرچقدر امتیاز سایت شما نزد موتور های جستجوگر بیشتر باشد؛ تغییرات زودتر اعمال می شوند، البته به حجم مطالب و صفحات سایت نیز بستگی دارد؛ امیدواریم اگر سایت شما دارای مقالات زیادی است، از اول حداقل کمی روی سئوی آن اهمیت داده باشید؛ در غیر اینصورت سئوی داخلی سایت شاید ماه ها زمان ببرد.
فکر نمی کنم برای این موضوع احتیاج باشه توضیحات بیشتری بدیم؛ مطمئنا متوجه منظور شدید. پس میریم درباره سئو خارجی صحبت کنیم
سئوی خارجی چیست؟
وقتی حرف از داخل و خارج می شود؛ تا حدودی معلوم می شود منظور ما چیست! گفتیم سئوی داخلی به تغییراتی که درون سایت خود می توانید انجام دهید می گوییم؛ اگر نخوایم دوباره تکرار کنیم و خلاصه بخوایم بگیم؛ بیشتر رعایت متاتگ ها و مسائل دیگر است.
آما سئوی خارجی موضوعی دیگر است که آن روی سکه را به نمایش می گذارد؛ اگر از ما بپرسید می گوییم سئوی خارجی در حالت (طبیعی و عادی) فقط در حدود 50 درصدش دست شما است؛ باقی آن دست شما نیست و بیشتر به این بستگی دارد که سایت شما چقدر قدمت داشته و یا چه امتیازی نزد موتور های جستجو و سایت های دیگر دارد.
چرا گفتیم 50 درصد؟ واقعا بیشتر از 50 درصد نمی تونیم روی این سئوی خارجی کار کنیم؟
از سئوی خارجی اون مقداری دست شما هست که باید در شبکه های اجتماعی و سایت های مختلف به عنوان کانال و یا صفحه ای برای سایت خود فعالیت کنید. هرچقدر فعالیت در این صفحات بیشتر باشد؛ به طور معمول و با گذشت زمان کم کم امتیاز سئوی خارجی شما نزد موتور های جستجوگر افزایش میابد.
مسئله بک لینک؛ به همراه رعایت قوانین سئو خارجی از مهم ترین مسائل سئو به حساب می آیند، این موضوع را ما جزو آن 50 درصدی قرار می دهیم که در اصل نباید دست شما باشد! اما چرا برخی می گویند ما بک لینک می سازیم؟ تبادل لینک و خرید رپورتاژ و خرید بک لینک و بک لینک های ماهانه و ... همه اینا جزو همین موضوع هستند؛ خرید بک لینک و اینگونه لینک دهی ها امکان دارد باعث ضرر های بزرگی برای سایت شما شود؛ ازجمله این ضرر های بزرگ می تواند به پنالتی شدن سایت از موتور های جستجو و یا پایین آمدن امتیاز دامنه و یا صفحات سایت اشاره کرد.
ما قبلا درباره: معایب و مزایا لینک سازی برای شما مقاله ای نوشتیم.
خدمات سئو نانو دیزاین چطور است؟
تیم ما در نانو دیزاین اول سئوی داخلی را بررسی می کند؛ همانطور که گفتیم سئوی داخلی اول و مهم تر است. ما اول صفحات مهم و بعد برخی از مقالات و صفحات داینامیک را بررسی می کنیم؛ در صورتی که مورد تایید باشد، میرویم سراغ مسائل دیگر، بعد میرویم سراغ سئوی خارجی.
توضیحاتی که درون همین مقاله دادیم را عینا به صورت رعایت شده اجرا خواهیم کرد؛ البته کمی برنامه متغیر است، اما توضیحات به طور کلی یکی است.
به جهت مشاوره رایگان و دریافت خدمات سئو نانو دیزاین؛ با ما تماس بگیرید.